بیوه‌ی سیاه؛ شرح 8 صحنه‌ی حذف‌شده از فیلم

[ad_1]

در حال حاضر نسخه‌ی دیجیتالی فیلم بیوه‌ی سیاه استودیوی مارول، در دسترس است. داستان این فیلم به کارگردانی کیت شورتلند، درباره‌ی وقایع پس از فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی است و در آن، بینندگان با اولین خانواده ناتاشا رومانوف آشنا می‌شوند و در واقع، در طول داستان‌، شرایط برای ادامه این فرانچایز فراهم می‌شود.

زمانی که بیوه‌ی سیاه در اکانت ویژه دیزنی‌پلاس منتشر شد هیچ صحنه حذف‌ شده‌ای در آن وجود نداشت اما مارول در نسخه‌های دیجیتالی و خانگی، هشت صحنه را حذف کرده و علاوه بر این، پایان فیلم را کمی متفاوت‌تر نشان داده است. دیدن صحنه‌های حذف‌شده مارول و فهمیدن این‌که داستان اصلی قرار بوده است چگونه باشد، همیشه برای مخاطبان جذابیت دارد.

گاهی به‌راحتی می توان فهمید که چرا این صحنه‌ها از داستان حذف شده‌اند، زیرا آن‌ها چیز زیادی به داستان نمی‌افزایند اما باقی صحنه‌ها می‌توانست نگه داشته شود. پایان نسخه‌های دیجیتالی، بسیار قوی‌تر از چیزی است که مارول در سینماها و دیزنی‌پلاس نشان داد. حذف هر کدام از این صحنه‌ها تأثیر خاص خود را بر روایت جامع فیلم داشته است و قطعا طرفداران دوست دارند از آن‌ها باخبر شوند.

۱. خرید مواد غذایی

بیوه سیاه

اولین صحنه حذف‌شده بیوه‌ی سیاه، یک سکانس کوتاه است که مربوط به زمان مخفی شدن ناتاشا در نروژ است. او قبل از رفتن به خانه امن خود، به یک مغازه خواربار فروشی می‌رود. رادیوی فروشگاه به طور اتفاقی در حال پخش یک خبر درباره‌ی فرار استیو راجرز و ناتاشا رومانوف است. این سکانس به وضوح به منظور یادآوری این است که نیروهای امنیتی جهان تا چه حد متعهد به پیدا کردن بیوه‌ی سیاه هستند. هم‌چنین چندین تصویر زیبا از مناظر نروژ هم پخش می‌شود. با این حال، این صحنه‌، هیچ چیز خاصی به طرح فیلم اضافه نمی‌کند و فقط سرعت داستان را کاهش می‌دهد. پس حذف آن، منطقی به نظر می‌رسد.

۲. لبخند

بیوه سیاه

این سکانس، نسخه‌ی وسیع‌تر برای معرفی تسک‌مستر است و به نوعی بزرگی و مقیاس عملیات آینده‌ی ژنرال دریکوف درباره‌ی بیوه‌های سیاه را نشان می‌دهد پیش از آنکه تسک‌مستر شروع به بررسی حرکات گذشته‌ی ناتاشا در کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی بکند. احتمالا هدف از این صحنه‌، تاکید بر این بوده است که تسک‌مستر در حال بررسی‌ شرایط و حرکات انتقام‌جویان است و این که درایکوف قدرت زیادی دارد، چرا که او در این سکانس، به تصاویر دوربین‌های امنیتی فرودگاه، دسترسی کامل دارد. باز هم، حذف این سکانس منطقی است، چرا که مانند صحنه قبلی، چیزی به داستان اضافه نمی‌کند و فقط روند روایت را کند می‌نماید. حذف این صحنه، به جذاب‌تر شدن اوج فیلم هم کمک کرد.

۳. تعقیب با دوچرخه

بیوه سیاه

این قسمت، یک سکانس کوتاه است که در آن، ناتاشا و یلنا سعی می‌کنند تا از تسک‌مستر و باقی بیوه‌های سیاه فرار کنند. ناتاشا با دوچرخه به یک مکان نامعلوم می‌رود و یلنا آن‌جا را مانند قفسی می‌داند که در آن، گیر افتاده‌اند و ناتاشا بیان می‌کند که وقتی هشت سال پیش به بوداپست آمده بود، این ساختمان ناآشنا در آنجا قرار نداشت و در آخر، آن‌ها مجبور می‌شوند از پله‌ها بالا بروند. این صحنه می‌توانست باقی بماند، زیرا نشان می‌دهد که ناتاشا و یلنا چگونه از شر تسک‌مستر خلاص شدند. گفتگوی بین این دو بیوه‌ی سیاه سابق، به نوعی یادآور اقدامات قبلی ناتاشا در بوداپست و هشت سال پیش است. داستان بیوه‌ی سیاه در سال ۲۰۱۶ رخ می‌دهد و این بدان معناست که ناتاشا در سال ۲۰۰۸ به شیلد پیوسته بود و این دقیقا همان سالی که تونی استارک، خود را به‌عنوان مرد آهنی معرفی کرد و (طبق کمیک‌ها) تی‌چالا در واکاندا به پلنگ سیاه تبدیل‌ شد. در واقع، ۲۰۰۸ سرآغاز تمام اتفاقات و وقایع دنیای سینمایی مارول است و شاید بهتر بود که این سکانس، حذف نمی‌شد.

۴. مبارزه گولاگ

بیوه سیاه

این سکانس درباره‌ی فرار نگهبان سرخ از زندان گولاگ است. الکسی توسط اورسا میجر با بازی اولیور ریچتر، مورد حمله قرار می‌گیرد، زیرا الکسی او را تحقیر کرده بود. نقش ریچتر به خودی خود در فیلم بیوه‌ی سیاه کوتاه است و حذف شدن این سکانس، آن را کوتاه‌تر می‌کند اما بودن این صحنه در فیلم چیز خاصی به داستان اضافه نمی‌کرد. در پایان مبارزه، الکسی روی زمین می‌افتد و سپس ناتاشا سر می‌رسد و قطعا حذف این ۳۰ ثانیه، خللی در روایت فیلم ایجاد نمی‌کند.

۵. تمرین بیوه‌ها

بیوه سیاه

از عنوان تیتر مشخص است که این صحنه درباره‌ی چیست. در این سکانس، ملینا بعد از خیانت ساختگی به خانواده‌اش، به دیدار درایکوف شرور می‌رود و در همان حال نگاهی به تمرین کردن بیوه‌ها می‌اندازد. در حقیقت و در پشت پرده این ملاقات، این ناتاشا است که قبل از رویارویی با درایکوف، سعی دارد او و تعداد دشمنان احتمالی خودش را شناسایی و بررسی کند. بیوه‌های سیاه در اتاق سرخ، با حرکاتی هماهنگ تمرین می‌کنند و چهره سردی دارند که همه این‌ها نشان‌دهنده تسلط بالای درایکوف بر آن‌هاست. تصاویر این صحنه حذف‌شده، در قسمت‌های تلویزیونی گنجانده شده است و با توجه به مدت زمان کم آن، بهتر بود که در فیلم باقی می‌ماند.

۶. دنبال من بیا

بیوه سیاه

این صحنه در پخش تلویزیونی فیلم هم وجود دارد و پس از اسیر شدن ناتاشا و خانواده‌اش توسط اتاق سرخ، اتفاق می‌افتد و راس را نشان می‌دهد که به دنبال پیدا کردن ناتاشا است. راس، دوست ناتاشا، ریک میسون را پیدا می‌کند که در بازداشت به سر می‌برد و این ماهور ویژه می‌خواهد او را تهدید کند تا از این طریق، میسون را به همکاری با خودش وادارد. دیدن ژنرال راس و میسون در کنار هم جالب است اما احتمالا به منظور حفظ عنصر تعلیق در قسمت‌های نهایی فیلم، این سکانس، حذف شده است. در این صحنه، به راس یادداشتی از ناتاشا داده می‌شود که در آن نوشته شده است: «به دنبال من بیا» و با این اوصاف، طبیعتا بینندگان زودتر متوجه می‌شدند که ناتاشا برنامه‌ای در دست اجرا دارد و همین موضوع می‌توانست تعلیق داستان را خراب کند.

۷. راه برو و صحبت کن

بیوه سیاه

این سکانس در زمان نفوذ به اتاق سرخ اتفاق می‌افتد و در آن، ملینا درباره‌ی نابود کردن پایگاه مداری درایکوف، با نگهبان سرخ صحبت می‌کند. ریچل وایس به‌خوبی با مهارت بازیگری خود، روابط پیچیده بین ملینا و نگهبان سرخ را به نمایش می‌گذارد اما به هرحال، این صحنه غیر‌ضروری است. تنها چیزی که بینندگان باید بدانند این است که ملینا قصد تخریب پایگاه را دارد و به اندازه کافی، برای این مأموریت، آمادگی دارد. این سکانس، به‌خصوص در اوج فیلم، برای داستان، مخرب است.

۸. اوهایو

بیوه سیاه

مهم‌ترین صحنه حذف‌شده بیوه‌ی سیاه، پایانی متفاوت است که در آن، ناتاشا به خانه دوران کودکی خود در اوهایو بر‌می‌گردد، در حالی که با موهایی بلوند و مایل به سفید، لباس یلنا را پوشیده است. در این صحنه زیبا و احساسی، دختر کوچکی که شجاعت و قهرمانی بیوه‌ی سیاه، الهام‌بخش اوست، ناتاشا را می‌شناسد و از دیدن او خوشحال می‌شود. در حقیقت، بهتر بود مارول، فیلم را با همین سکانس پایان می‌داد. این لحظه جذاب، به بینندگان یادآوری می‌کند که بیوه‌ی سیاه تا چه حد برای مردم دنیای سینمایی مارول اهمیت دارد و این صحنه، قطعا بهتر از سکانس پایانی جایگزین است. صحنه‌هایی در دنیای سینمایی مارول وجود دارد که تلاش این استودیو برای ایجاد ارتباط بین فیلم‌های مختلف، به خط داستانی صدمه می‌زند. متأسفانه این قضیه درباره‌ی پایان‌بندی بیوه‌ی سیاه و حتی در صحنه پس از تیتراژ این فیلم هم صادق است.

منبع: Screenrant

[ad_2]

Source link

Recommended Articles

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.