جوخه‌ی انتحار چگونه دنیای جدید DC را به تصویر می‌کشد؟

[ad_1]

جوخه‌ی انتحار جیمز گان به نوعی نمایانگر دوران جدید دنیای توسعه‌یافته DC است. برادران وارنر در تلاش برای بازسازی داستان ۵ قسمتی زک اسنایدر، به طور کامل برنامه‌های قبلی خود را کنار گذاشتند و در چند سال گذشته سعی کردند مسیر جدیدی برای دنیای DC طراحی کنند و جیمز گان بخش بزرگی از این برنامه جدید است.

مضمون و ریشه‌های آثار DC، تحت نظارت زک اسنایدر، لحن و جهت بسیار متفاوتی داشت که با اختلاف و جدال زیادی همراه بود و در آخر، منجر به جدایی برادران وارنر و اسنایدر در میانه تولید لیگ عدالت شد. اسنایدر گفته بود که مدیران برادران وارنر، اصرار زیادی برای خنده‌دار کردن فیلم‌هایشان داشتند. در همان فیلم لیگ عدالت به کارگردانی جاس ویدون و باقی فیلم‌ها دیدیم که تلاش آن‌ها برای افزودن لحن شوخ‌طبعانه به پروژه‌ها، نتیجه‌ای دربر ندارد.

فیلم جدید جوخه‌ی انتحار، پایه و اساس دنیای جدید DC نیست اما به تصورات ما درباره آن‌چه باید از فیلم‌های آینده انتظار داشته باشیم، کمک می‌کند. به نظر می‌رسد یکی از این برنامه‌ها، حضور جیمز گان در راس فیلم‌های بیشتر است که کاملا واضح بود اما موارد دیگری هم وجود دارند که فیلم جوخه‌ی انتحار درباره رویکرد جدید برادران وارنر نسبت به دنیای DC، بیان می‌کند.

جوخه‌ی انتحار اولین فیلم دوران جدید دنیای توسعه‌یافته DC است

جوخه انتحار

دنیای توسعه‌یافته DC در حال تغییر است اما اکثر فیلم‌هایی که به‌تازگی اکران شده‌اند، هنوز ماحصل اصلی تیم‌های اجرایی فعلی برادران وارنر و DC نیستند. ریاست و رهبری برادران وارنر و مجموعه DC فیلمز، چندین بار تغییر کرده است و این استودیو در نهایت، توسط ای‌تی اند تی خریداری شد و اکثر پروژه‌های جدید، از سران جدید، چراغ سبز گرفتند و تحت نظارت عوامل قبلی شروع به تولید کردند. آکوامن، شزم، پرندگان شکاری، زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴، همگی یا قبل از انتشار لیگ عدالت یا اندکی پس از آن‌که جف جانز از سمت مدیریت DC در ژوئن ۲۰۱۸ کناره‌گیری کرد، توسعه خود را آغاز کردند. حتی روند تولید جوخه‌ی انتحار هم قبل از لیگ عدالت شروع شد اما تغییرات زیادی در فیلم‌نامه داشت و کارگردان آن هم عوض شد و جیمز گان در اکتبر ۲۰۱۸ کنترل کامل پروژه را بر عهده گرفت و این فیلم جدید تقریبا محصول عوامل فعلی دنیای توسعه‌یافته DC است.

برادران وارنر و DC، بین بازسازی کلی، بازسازی جزئی و کنار گذاشتن روند سابق خود، در این مدت دچار اختلاف شدند، بنابراین بسیاری از پروژه‌های در حال اجرا، کمی از روند سابق و قبلی DC را حفظ کردند و هیچ خط مشی واضحی در این آثار وجود ندارد که نشان‌دهنده تحولی در کارهای پیش‌ رو باشد و فقط مقدار کمی به آن پرداخته شده است. جوخه‌ی انتحار هم از الگویی مشابه پیروی می‌کند اما چندین شخصیت جدید مانند کینگ شارک، استارو و رتکچر در آن حضور دارند که نشان از جهت‌گیری جدید DC دارد.

فیلم جوخه‌ی انتحار چگونه خواسته‌های برادران وارنر از دنیای DC را بازنمایی می‌کند

جوخه انتحار

یکی از بحث‌برانگیزترین موضوعات در دوران زک اسنایدر در دنیای توسعه‌یافته DC، استفاده از طنز بود. در مقطعی از زمان، شایعه‌ای وجود داشت مبنی بر اینکه DC سیاست و پیرنگی کاملا بدون شوخی دارد اما اسنایدر بعدا بیان کرد که یکی از بزرگ‌ترین دعواهایش با مدیران استودیو در پروژه لیگ عدالت، بر سر تمایل آن‌ها به تزریق حس طنز و شوخ‌طبعی به فیلم بود. چرا که بسیاری از افراد مرتبا از حال و هوای دارک فیلم‌ها و استفاده کم DC از رنگ‌ها و فضایی روشن، شکایت می‌کردند و انتقاد داشتند.

تقریبا تمام فیلم‌های DC از آن زمان، به غیر از جوکر، رنگ و لحن طنزی به خود گرفتند اما به نظر می‌رسد سرانجام، جوخه‌ی انتحار، همان محصولی است که مدیران DC مدنظر داشتند و در این اثر، شاهد موجودی غول‌پیکر و صورتی و بنفش به‌عنوان شرور اصلی فیلم هستیم. جوخه‌ی انتحار دارای درجه آر است اما به درخواست برادران وارنر و عوامل DC، لحن ملایم‌تری به آن اضافه شده و جیمز گان این کار را به‌خوبی انجام داده است.

دنیای DC هنوز به دنیای اسنایدر متصل است اما گذشته DC را کنار بگذارید

با وجود اینکه جوخه‌ی انتحار اولین فیلم دنیای جدید DC است اما از جهات مختلف، با آثار دوران اسنایدر ارتباط دارد. وایولا دیویس، جوئل کینمن، مارگو رابی و جی کورتنی، همگی به‌عنوان شخصیت‌های اصلی فیلم اول، در این اثر هم حضور دارند و یادآور آن دوران هستند (هرچند جزئیاتی از گذشته ارائه نمی‌شود) اما هیچ اشاره آشکاری به فیلم‌های قبلی وجود ندارد. در این فیلم، به سوپرمن اشاره می‌شود اما چهره او به نمایش درنمی‌آید که می‌تواند به معنای حضور دوباره هنری کویل در این نقش باشد.

سر و صدای زیادی در طی روند تولید این فیلم ایجاد شد و بسیاری می‌خواستند بدانند که جوخه‌ی انتحار جیمز گان، دنباله فیلم قبلی آیر در سال ۲۰۱۶ است یا بازسازی آن. برخی از تهیه‌کنندگان آن را بازسازی نامیدند اما گان تاکید کرد که مردم برای درک این فیلم، نیازی به دیدن فیلم اول ندارند. عنوان فیلم هم همین موضوع را تایید می‌کند و برای مثال، اسم فیلم، جوخه‌ی انتحار ۲ نیست (هرچند توبی امریش، رئیس برادران وارنر در جشنواره‌‌ای در سال ۲۰۱۹ این فیلم را جوخه‌ی انتحار ۲ نامید).

با وجود تمام تلاش‌های برادران وارنر برای عدم برقراری ارتباط با فیلم اول، جوخه‌ی انتحار در نهایت، یک دنباله جزئی است. به نظر می‌رسد آن‌ها ​​نمی‌خواهند کارنامه گذشته خود را کاملا کنار بگذارند اما هم‌چنین خیلی دوست ندارند که مردم درباره آثار گذشته فکر کنند. باید ببینیم که روند فیلم فلش چگونه خواهد بود، زیرا بن افلک و ازرا میلر دوباره در قالب نقش‌های خود در این فیلم حضور خواهند داشت و به نوعی شاهد ارتباط بیشتری با دنیای سابق DC خواهیم بود. مسلما فیلم فلش قرار است با سر و صدای زیادی وارد چندجهانی DC شود. بسیاری از مضامین، انعطاف‌پذیر هستند اما به سختی می‌توان مفاهیم گذشته فیلم‌هایی مانند بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت یا هر نسخه دیگر از لیگ عدالت را نادیده گرفت، مخصوصا از این نظر که فلش و بتمن هر دو در این فیلم ظاهر خواهند شد و قرار است عناصر طرح اسنایدر را ادامه دهند و فلش لباسی جدید در این اثر به تن خواهد کرد.

DC شاید (سرانجام) به کارگردانان آزادی عمل بدهد

جوخه انتحار

در نهایت، اکثر مخاطبان شاید جوخه‌ی انتحار را به‌عنوان چهره جدید دنیای توسعه‌یافته DC نپذیرند و ممکن است همین موضوع، سبب خیر شود. دوران اسنایدر در دنیای DC هرگز نباید کنار گذاشته شود. در حقیقت، انتشار لیگ عدالت زک اسنایدر باعث شد تا مردم درک بهتری از لیگ عدالت DC داشته باشند. بزرگ‌ترین تفاوت در روند تولید جوخه‌ی انتحار این است که به جیمز گان اجازه دادند تا فیلم خود را از نو بسازد. این آزادی عمل را بسیاری از کارگردانان قبلی مانند اسنایدر، آیر و کتی یان به این اندازه نداشتند.

اگر آینده‌ی دنیای توسعه‌یافته‌ی DC واقعا بر اساس سلیقه فیلم‌سازان باشد و اجازه داده شود تا کارگردان، بینش منحصر به فرد خود را به فیلم، تزریق کند و خود استودیو دخالت کمتری نماید، چیزهایی مانند لحن، مضمون و طنز، احتمالا منعطف‌تر شوند و سازندگان می‌توانند داستان را مطابق با محتوا و مفهوم اصلی بیان کنند. خوشبختانه این موضوع یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای فیلم جوخه‌ی انتحار (یکی از فیلم‌های با امتیاز بالای DC در راتن تومیتوز) است.

البته از آن‌جا که جوخه‌ی انتحار قبل از همه‌گیری کرونا وارد مرحله تولید شد، شاید بسیاری از موارد تغییر کند. بودجه ۱۸۵ میلیون دلاری فیلم، کمی زیاد به نظر می‌رسد، در حالی که فروش گیشه آن در هفته اول و در دوران کرونا، تنها ۲۶ میلیون دلار بود. با این حال، اوضاع مالی فیلم، با اکران در HBO مکس می‌تواند بهتر شود اما به احتمال زیاد، برادران وارنر در آینده نزدیک، چنین بودجه‌ای برای آثارش، کنار نمی‌گذارد، مگر اینکه فروش گیشه به طور گسترده‌ای تغییر کند.

منبع: screenrant

[ad_2]

Source link

Recommended Articles

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.