منتقدان درباره‌ی فیلم مرداب با بازی مت دیمون چه می‌گویند؟

[ad_1]

فیلم «مرداب» یا «استیل‌واتر» (Stillwater) با بازی مت دیمون از چندی قبل به صورت حضوری و آنلاین اکران شده و در این مطلب به مهم‌ترین بررسی‌های منتشر شده برای این فیلم جنایی می‌پردازیم.

طی سال‌های اخیر تعداد فیلم‌های جنایی با ته‌مایه‌های حقوقی و دادگاهی بسیار افزایش پیدا کرده است، اما این آثار همچنان جذابیت و محبوبیت خود را در نزد منتقدان و سینمادوستان حفظ کرده‌اند. فیلم جنایی-پلیسی مرداب با بازی مت دیمون، ابیگیل برسلین و کامیل کوتین هم یکی از این فیلم‌هاست که به‌طور کلی رضایت تماشاگرانش را به‌دست آورده است.

مرداب داستان شخصیتی به نام بیل (با بازی مت دیمون) را روایت می‌کند که کارمند یک دکل نفتی بوده و ناگهان متوجه می‌شود که دخترش در کشور فرانسه به جرم قتل در زندان است. وی به فرانسه رفت و بعد از آنکه دخترش می‌گوید مرتکب این قتل نشده، با وجود آشنا نبودن با زبان فرانسوی، نظام حقوقی متفاوت فرانسه نسبت به آمریکا و فرهنگ متفاوت دو کشور، تلاش می‌کند تا بی‌گناهی دختر خود را ثابت کند.

تا به امروز برای مرداب در IMDb، راتن‌تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب امتیاز ۶۷ از ۱۰۰، ۷۵ از ۱۰۰ و ۶۰ از ۱۰۰ به ثبت رسیده که نشان می‌دهد اگر از علاقه‌مندان به چنین فیلم‌هایی باشید، احتمالا از تماشای هشتمین ساخته‌ی توماس مک کارتی، کارگردان فیلم برنده‌ی اسکار «اسپات‌لایت»، لذت خواهید برد.

مرداب تا آخر هفته‌ی گذشته و پس از ۲۲ روز اکران در آمریکا و بازارهای بین‌المللی به ترتیب ۱۳٫۴ و ۱٫۵ میلیون دلار فروخته و می‌توان عملکرد این فیلم در گیشه را پایین‌تر از انتظارات خواند.

گزیده‌ی نقدهای فیلم مرداب

ریچارد روپر از شیکاگو سان-تایمز

  • امتیاز: ۸۸ از ۱۰۰

در این فیلم، حتی هنگامی که قصه از تب‌وتاب می‌اُفتد، مت دیمون توانایی‌های بالای خود در بازیگری را به نمایش می‌گذارد.

پیتر تراورس از ای‌بی‌سی نیوز

  • امتیاز: ۸۰ از ۱۰۰

مت دیمون کارمند یک دکل نفتی که متوجه می‌شود دخترش به جرم قتل در زندان است. مک کارتی یک درام شخصی عمیقا انسانی ساخته که در لباس یک اثر جنایی ظاهر می‌شود. همچنین بازی دیمون در فیلم مرداب به‌یادمانی و شایسته تقدیر است.

کریستی لمیر از راجر ایبرت

  • امتیاز: ۶۳ از ۱۰۰

در نهایت ناسازگاری‌ها و مشکلات خطوط داستانی مرداب همگرا می‌شوند (ضعف‌های فیلم با یکدیگر ترکیب می‌شوند)، و وزن و تعداد پیام‌های در حال انتقال طی فیلم، بیش از حد تحمل تماشاگر است.

کارولین تسای از پلی‌لیست

  • امتیاز: ۵۰ از ۱۰۰

مرداب مانند یک هیولای فرانکشتاینی است که در آن حداقل دو فیلم به صورت ناقص با یکدیگر ترکیب شده‌اند. حفره‌های بسیاری در داستان وجود دارد و اتفاقات غیرقابل پذیرش و کمدی‌های ناخواسته هم مخاطب را آزار می‌دهند.

ایزاک فلدبرگ از مجله‌ی پِیست

  • امتیاز: ۲۱ از ۱۰۰

با نزدیک شدن به پایان فیلم، تمام امیدهای‌مان برای اینکه مک کارتی بتواند این داستان را نجات دهد، به يأس تبدیل می‌شود. فیلم مرداب درست همانند یک سنگ در آبی راکد [مرداب] فرو می‌رود.

منبع: Metacritic

[ad_2]

Source link

Recommended Articles

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.